Marketing wirusowy w internecie

17 listopada 2016

marketing-wirusowy

W ostatnim czasie wpadła mi w ręce książka “Marketing wirusowy w internecie”, którą ze względu na niewielką objętość (136 stron) udało mi się przeczytać w ciągu jednego dnia. Omawia ona szczegółowo poszczególne rodzaje marketingu wirusowego, jakimi są wirus promocyjny, produktowy, cenowy, dystrybucyjny i obsługowy.

Na szczególną uwagę zasługują działy poświęcone tematowi programów partnerskich (PP) i autoresponderom. Autorów tej pozycji mogę tu pochwalić m.in. za to, że kładą ogromny nacisk na to, aby wszelkie działania reklamowe odbywały się uczciwie, np. aby maile były wysyłane tylko do osób, które świadomie się na nie zgodziły. Krytyce zostały więc poddane wszelkiego rodzaju łańcuszki szczęścia, opisane w dziale “Marketing wirusowy w rękach oszustów“.

Na wyobraźnię czytelnika działają zaprezentowane w książce przykłady kampanii wirusowych takich marek jak BMW, KFC i Coca-Cola, które mogą służyć jako inspiracja dla naszych reklam. Znajdziemy w niej m.in. odnośniki do najpopularniejszych filmików na YouTube wraz z ilością ich odwiedzin. Autorzy tej pozycji nie zapomnieli również o temacie artykułów do przedruku, które wykorzystać można wykorzystać m.in. do budowania marki.

“Marketing wirusowy w internecie” jest książką, na którą warto przeznaczyć kilka godzin swojego życia. Mimo że nie mogę jej zaliczyć do top 10 na swojej półce, to jednak czytało się ją całkiem przyjemnie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *